Урок-подорож у 7 класі по Євразії

Урок – дослідження у 7 класі

Тема: «Здійснення уявної подорожі вздовж 50 – ї паралелі Євразії»

Мета:  - узагальнення знань, умінь, навичок при вивченні теми «Євразія», складання карти – маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів Євразії;
розвивати вміння встановлювати взаємозв’язки між елементами природи, працювати з додатковими джерелами знань, атласами, контурними картами;
виховувати навички колективного спілкування, взаємодопомоги, розвиток творчості, нестандартного мислення, інтересу до навчальної дисципліни.
 Обладнання: фізична карта «Південна Америка», атласи, підручники, плакати, кольорові маркери, комп’ютерні слайдові презентації, комплекти фотографій, зображень природи.
Тип уроку: контроль знань.
Зміст уроку:
I.Організаційний момент
Посміхніться один одному, сядьте зручніше. Сьогодні ми – туристи, які  разом із туристичною агенцією «Світ», відправимось в уявну подорож по одному із самих найдивовижніших материків нашої планети.
II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Проблемне питання:
       Всі ви знаєте, що клімат, рельєф материка впливають на природу, життя населення материка. Як це проявля
ється на конкретних прикладах?
III. Перевірка знань домашнього завдання:
    1. Дилактична гра «Знаю – не знаю» (якщо знаєте, піднімаєте руку).
   Чи знаєте ви, що …
1. Найбільший внесок у дослідження материка внесли ....Марко Поло.
2.  В основі материка Євразія лежать платформи - залишки давньої .....Лавразії.
 3.  В Євразії простягаються два велетенських пояси складчастих гір:....... Альпійсько-Гімалайський і Тихоокеанський.
4.   Євразія має практично всі види ......корисних копалин.
  Річки Євразії належать до басейнів чотирьох..... океанів.
5. Сучасне зледеніння поширене на островах...... Північної Євразії і у високих ...горах.
6. За чисельністю населення Євразія займає .....перше місце серед інших материків.
7.  В Євразії налічується .....99 держав і залежних територій.
IV. Контроль знань:
Учитель: Сьогодні ми здійснимо уявну подорож по 50 – й паралелі Євразії. Подророж буде здійснюватись за маршрутом. Спочатку описуєте в зошиті, потім – відмічаєте об’єкти на карті. Бажаю успіхів.
Маршрут:
Протока, що відділяє острів від материка Євразії, під якою прокладено залізничні колії метро для сполучення з Францією? (протока Ла – Манш).
У цій природній зоні проживають лісовий кіт, лось, козуля, тетерук; росте дуб, сосна, ялина, граб, ряска; грунти – дерново–підзолисті, проблеми – заболочення  (мішані ліси).
Річка, що бере початок на Валдайській височині Росії, тече через територію 3-х держав, має найбільшу притоку Десну на Україні? (Дніпро).
      4.  Чим пояснюється формування помірного морського клімату на західному узбережжі Європи?
а) пануванням континентальних повітряних мас;
б) переважанням рівнинного характеру рельєфу території;
        в) пануванням повітряних мас з Атлантичного океану (західне перенесення);
г) розташування території поблизу дії Ісландського мінімуму.
   
 5. Установіть відповідність між природними зонами Євразії та типами грунтів, які для цих зон характерні:
         1. тайга;                              а) жовтоземи;
         2. тропічні пустелі;           б) каштанові;
         3. типові степи;                  в) чорноземи;
         4. сухі степи.                      г) підзолисті.
     6. Допоможіть з’ясувати відповідності, які тварини мешкають у природних зонах Євразії:
          1. тайга;                              а) соболь;
          2. тундра;                           б) косуля;
          3. зона мішаних лісів;       в) орангутанг;
          4. савани і рідколісся;       г) песець.
     7. Відстань між Києвом та Парижем на карті Європи, що розміщена в атласі, становить 10,5 см, а масштаб цієї карти – 1 : 200000000. Яка відстань між містами? (2100 км).
     8. Як пояснити той факт, що на початку ХХ ст. були досліджені полярні райони Північної півкулі, а значні простори Центральної Азії лишилися « білими плямами» на географічних картах? Що це за райони? Що за клімат? (помірний, різкоконтинентальний, пустельні ландшафти).
     9. Поміркуйте, про який географічний об’єкт Євразії свідчить така послідовність подій, що призвела до катастрофічних наслідків. Що це за об’єкт на карті?
           - значні витрати води річок на зрошення;
           - зменшення площі об’єкта втричі;
           - екологічна катастрофа в цьому регіоні.
    10. Мова йде про державу, в якій проживають народи тюркської групи алтайської мовної сім’ї змішаної монголоїдної раси, що сповідують релігію іслам мусульманами – сунітами? (Казахстан).
   11. Мова йде про річку, що тече в умовах вологого клімату в помірних широтах Азії на узбережжі Тихого океану.Чим пояснити повноводність річки? Як називається річка?
            а) пануванням континентальних помірних мас;
            б) переважанням рівнинного характеру рельєфу      території;
            в) вирішальним впливом морських течій;
            г) впливом мусонів.
             (Амур).
    12. Уявіть собі найвідоміші природні об’єкти Японії, що занесені до списку ЮНЕСКО. Який з них найвищий, що помітний навіть з космосу? (Вулкан Фудзіяма).

Учитель перевіряє правильність нанесення на карту відповідних об’єктів і оцінює учнів. 
V. Підбиття підсумків уроку
Учитель. Наша подорож добігає кінця. Ми перевірили, наскільки якісно засвоїли тему "Євразія", поглибили свої знання про географічне положення, а також закріпили навички роботи з контурною картою.

VI. Домашнє завдання
Повторити кліматичні пояси Євразії.

Немає коментарів:

Дописати коментар